ZonneHoedjes naaien


Het is weer de tijd van het jaar om ZonneHoedjes te naaien!
Ik maakte het Patroon een aantal jaar geleden, in vier maten (van baby t/m kleuter) en ik krijg er nog steeds elk jaar mailtjes met vragen over, of met foto's van Hoedjes genaaid door jullie. Superleuk natuurlijk!

Ook dit jaar stofte ik het Patroon af. Ik maakte het PDF Patroon weer helemaal up-to-date, met nog betere patroondelen (hoop ik).
Ook stelde ik wat NaaiPakketten samen met stoffen uit de Webshop. In elk Pakket zitten twee stoffen, een bijpassend klosje naaigaren en de Patroondelen uitgeprint op papier.

Het PDF Patroon inclusief Patroondelen & Foto-Tutorial kun je HIER downloaden.
De NaaiPakketten staan in de Webshop!



Tips voor een goede pasvorm van de Hoedjes:
- Let goed op dat je printer staat ingesteld op 100% !
- De patroondelen zijn inclusief 1cm naadwaarde, teken die er dus niet meer bij.

Veel plezier met Hoedjes maken!


Laat de Zomer maar beginnen!

6 opmerkingen:

  1. Hier zijn ze deze week weer uit de kast gehaald. Ze passen nog, dus eigenlijk hoef ik geen nieuwe te maken. Maar ze willen beide hetzelfde hoedje op, dus misschien maak ik er nog 1 in hun favoriete stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb gisteren je patroon nog vast gehad om er eentje voor onze zoon van 6 weken te maken zodat hij wat beschermd is tegen de zon. Ik hou je op de hoogte van het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aha, leuk om te lezen dat ze upgedate zijn! Ik heb me er zelf ook eens aan eentje gewaagd en de eerste versie paste op mijn hoofd :-D Printerinstellingen zullen toen waarschijnlijk verkeerd hebben gestaan, oeps :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leukertje! Zou me er zo aan wagen, ware het niet dat ons koppige dametje er geen seconde mee zou lopen! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er net eentje gemaakt. Fantastisch goed gelukt en helemaal niet moeilijk. Bedankt voor het gratis patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey, ik maakte mijn allereerste zonnehoedje met jouw patroon en uitleg. En met succes! Resultaat zie je hier http://lieveke-en-zus.blogspot.be/2015/05/t-zit-snor.html Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen. Bedankt voor je bericht!