Boek Review: Vintage Thuis

Ik hou van creatieve boeken! Ze zien er vaak prachtig uit, vol nieuwe inspiratie en ideetjes om lekker doorheen te bladeren.

Van het boek Vintage Thuis werd ik gelijk helemaal vrolijk! Het is geschreven door de dames achter de Creatieve Blogs Dottie Angel en Ted & Agnes, die allebei een voorliefde hebben voor vintage, lieve bloemetjes, schattige kantjes en kleurig haakwerk. En dat zie je terug in het boek!

Het boek alleen al ziet er prachtig uit op elke bladzijde, vol met kleurige foto's in vintage stijl. Heel inspirerend!

Af en toe kom je een grappige kreet of tip tegen,
zoals deze ;-)

Verder staan er 20 leuke doe-het-zelf projecten in, om wat Vintage Sfeer aan je eigen huis toe te voegen. Je leest hoe je een oude lamp, stoel of potje bekleedt met stof en hoe je een vlaggenslinger, een 'allestas' en een theemuts kunt haken. Ook krijg je tips over hoe je vintage meubeltjes kunt vinden en opknappen zodat ze weer helemaal van nu zijn!


De projecten zijn leuk, kosten niet veel tijd en zijn ook zeker geschikt voor als je nog niet zoveel haak- , naai- of knutsel-ervaring hebt. En het goede nieuws: het hoeft niet perfect! Dat past juist bij deze stijl!
En anders blader je alleen maar door het boek heen om mooie plaatjes te kijken :-)

Ik maakte alvast het aller makkelijkste snel-klaar-idee uit het boek: kladblokjes van behang en restjes papier. Op maat knippen, een naadje stikken op de naaimachine en klaar is je kladblok!

'Vintage Thuis' is onder andere te bestellen via uitgeverij Becht en kost € 19,95

6 opmerkingen:

  1. Inderdaad prachtig en inspirerend boek. Ik heb het al in huis gehaald. Ik kocht het met de boekenbon die ik van mijn collega's kreeg voor mijn verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga morgen eens bij de boekwinkel kijken. En weet nu wat ik met een oude catalogus ga maken: juist, een notitie boekje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk! Ik ben gék op vintage!

    Groetjes! Shifra van www.acupoflife.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo vriend, ik heb een blog over de kunst in het algemeen, en de breinaald door Tita Carre, al bezocht?
    hebben belang bij het ​​uitwisselen van links, het werkt goed, ik zet je link op de zijbalk van mijn blog
      en je haar in mijn sidebar, als je interesse hebt neem dan contact met mij op, knuffels


    http://www.titacarre.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er leuk uit!

    Zelf heb ik laatst 'Kringloop geluk' besteld. Maar dit boek is me tegen gevallen. Ik had meer kringloop artikelen verwacht in plaats van al die diy's. Helaas.
    Hoe is dat met dit boek? Staan er nog veel dingen in naast de diy?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er staan 20 diy's in met beschrijving en verder nog wat achtergrond verhalen en mooie foto's. Maar de nadruk ligt er wel op hoe je zelf spullen kunt opknappen en maken!

      Verwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen. Bedankt voor je bericht!