DIY - Herbruikbare WattenSchijfjes naaien


Restjes stof, je houdt ze bijna altijd wel over na een naaiproject!

Van een stukje oude, flanellen pyjamabroek en een restje badstof naaide ik laatst een stapeltje herbruikbare 'WattenSchijfjes' voor mezelf. Snel klaar en ontzettend handig! Na gebruik was ik ze mee met de handdoekenwas en daarna kan ik ze gewoon weer gebruiken.
Wil je wat zachtere 'WattenSchijfjes', dan kun je voor de achterkant ook tricot gebruiken in plaats van badstof. Ik maakte ze vierkant, omdat dat economischer is met stof, maar gewoon rond kan natuurlijk ook!

Wil je ook zelf WattenSchijfjes naaien? Je leert het in de challenge 'DIY voor een Duurzamer Huishouden'

8 opmerkingen:

  1. Super handig. Ik gebruik ze ook. Ander flanel ligt te wachten... om inlegkruisjes en maandverbandjes van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee! Ik zat laatst al hopeloos naar mijn groeiende stapel restjes te kijken. Ga ik even de vrolijkste wattenschijfjes ooit maken! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag m al op facebook langskomen, leuk idee zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee. Daar kan ik misschien de oude luiers, die dunne voor het afdrogen, van de meiden wel voor gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, snel klaar project! Heb ze al een tijdje in de planning voor de hydrofiel luiers die nu ongebruikt in de kast liggen. Ik las ooit ook ergens over olie of reinigingsmiddel om ze in te leggen zodat je ze als reinigingsdoekjes of smoelenpoetsers kunt gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee... Maar ik krijg een foutmelding als ik de link probeer te openen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, ze hadden even een website-probleem. Maar dat is opgelost, je kunt weer bij de tutorial!

      Verwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen. Bedankt voor je bericht!