Rok Patroon in de Maak

Het eerste Patroon voor de Kleding Challenge wordt een Rokje. Een eenvoudige rechte rok zonder voering, eenvoudig aan te passen aan je eigen wensen. Dat lijkt me wel makkelijk om mee te beginnen! 


Ik nam mijn eigen maten op en ging aan de slag: rokje schetsen, patroondelen tekenen op schaal en daarna het patroon uittekenen op patroonpapier.


Ik maakte eerst een test-rok van een oud laken om te kijken of hij past. Maar hij was nog iets te groot! Weer even bijknippen en aanpassen en nu is hij goed :-)

Tijd om de stoffen voor te wassen en de Echte rokjes in elkaar te gaan zetten!



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


In 2014 ga ik een uitdaging aan: elke maand een nieuw kledingstuk ontwerpen, tekenen naar mijn eigen maat en in elkaar naaien.
Doe je mee? Van elk kledingstuk maak ik een werkbeschrijving die beschikbaar komt in Sew Natural Webshop.
Je leest er alles over op deze Blog, of je kunt je inschrijven voor de Nieuwsbrief!

2 opmerkingen:

  1. Leuk ben benieuwd wat het allemaal gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof, zit al te wachten tot ik aan de slag kan. Stof ligt al te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen. Bedankt voor je bericht!