Clothes Sewing Challenge #6

Hallo lieve allemaal! Het was een tijdje stil hier, we hebben genoten van een paar weken welverdiende zomervakantie :-) Volgende week gaan de jongens weer naar school en ik pik de draad alvast weer langzaam op met Bloggen. 

Het is weer tijd voor een Kleding Challenge Update. Voor de vakantie begon ik aan mijn zesde Kledingstuk met een test-versie, na de vakantie maakte ik de definitieve versie en schreef ik de bijbehorende beschrijving. Het werd een Hemdje-op-Maat!

Het is eigenlijk een heel makkelijk en snel-klaar naaiproject, en een eenvoudig te tekenen patroon. Ik maakte de eerste versie van een oud T-shirt van Manlief, met contrasterende boordjes. Voor de tweede versie gebruikte ik bruine biokatoen tricot met klavertjes, uit de Webshop.


Alles op een rij
• Ik maakte weer een PDF-beschrijving van het patroon en hoe je het hemdje naait, je vindt hem HIER
• Ook stelde ik wat Complete NaaiPakketten samen met alles wat je voor een hemdje nodig hebt
• Meer lezen over het naaien van tricot kan in deze tutorial
• Hoe je de hals en armsgaten afwerkt met een boordje lees je in deze tutorial


De oplettende KledingChallenge-volger heeft wel door dat ik een beetje achter loop op schema ;-) Ik heb inmiddels 6 patronen-op-maat getekend. En het hadden er al 8 moeten zijn! Ik hoop voor het einde van het jaar de 12 toch nog te halen! Ik wil sowieso nog een t-shirt, een vestje, een jurk en een jas maken. Als jullie nog leuke ideeën hebben dan hoor ik dat ook graag!

I made this Top as a part of my 2014 Clothes Sewing Challenge. I drew the pattern using my own measurements and after that I sewed two tops: the first one out of an old T-shirt from my husband, and the second one with this lovely organic cotton clover-jersey. You can find the PDF Tutorial and some complete Sewing Kits in my webshop. The text is in Dutch only for now I'm afraid!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

In 2014 ga ik een uitdaging aan: elke maand een nieuw kledingstuk ontwerpen, tekenen naar mijn eigen maat en in elkaar naaien.
Doe je mee? Van elk kledingstuk maak ik een werkbeschrijving die beschikbaar komt in Sew Natural Webshop.
Je leest er alles over op deze Blog, of je kunt je inschrijven voor de Nieuwsbrief!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk om je reactie te lezen. Bedankt voor je bericht!