Inspiratie: van Shopper naar Schoudertas



Wist je dat je met het Shopper BasisPatroon niet alleen een Shopper kunt maken, maar dat je het Patroon ook heel makkelijk kunt aanpassen en er een SchouderTas van kunt maken? Gewoon door de twee hengsels te vervangen door één lang hengsel aan de zijkanten!

Hier zie je wat tips en inspiratie hoe je dat kunt doen.



Tips & Inspiratie
Ik vind een schoudertas zelf altijd erg fijn: je hangt hem schuin over je schouder en je hebt je handen verder vrij voor je kinderen, of om boodschappen te doen. Dit plaatje hieronder is een close-up van mijn eigen Schoudertas, die ik een jaar of 3 - 4 geleden maakte en nog bijna dagelijks gebruik! De schouderband is niet verstelbaar, dat hoeft ook niet. Het is mijn tas en de schouderband is op mijn eigen lengte afgestemd!


De lengte van de schouderband kun je bepalen door een meetlint vanaf ongeveer je taille linksvoor, schuin over je schouder tot aan je taille rechts achter te meten. Dan weet je hoe je Tas ongeveer komt te hangen. Tel er wat extra centimeters bij op voor de naadwaarden. Ik maakte mijn schouderband 5 cm breed, dit kan ook wat smaller als je wil. De schouderband maak je verder op dezelfde manier als de hengsels van het BasisPatroon: vier lagen stof dubbel strijken en op elkaar naaien. De schouderband leg je precies in het midden van de naden tussen voor- en achterpand en naai je vast als je de buitenkant en de voering in elkaar naait (ook net zoals de hengsels van het BasisPatroon).


Hoe je een verstelbare schouderband maakt en bevestigt in je Tas lees je in Dit Blogbericht.

En een SchouderTas kan ook heel goed van je oude Jeans, zoals je hier ziet! ;-)


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 


Deze week is het Tote Bag Week bij Sew Natural! Elke dag zie je een tutorial, tips & tricks of inspiratie om je eigen Shopper te naaien. Ik ga hierbij uit van het Basispatroon Keerbare Shopper. Een veelzijdig patroon die je met wat aanpassingen of een andere stofkeuze zo omtovert tot jouw unieke exemplaar!

Veel plezier!
Heb je vragen of wil je je Tas laten zien? Mail me dan op info@sewnatural.eu

5 opmerkingen:

  1. Wat een goede tip. Bedankt. Heb net je shopper patroon gebruikt voor een leuke Parijs tas.. Ga binnenkort een weekend naar deze stad, en dan heb je toch een grote shoptas nodig, dacht ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel handig inderdaad, hij glijd dan ook niet van je schouder ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toffe en goed uitgelegde tutorials, bedankt!
    Ik heb een linkje geplaatst op mijn blog.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de uitleg ,heel handig en heel goed idee.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen. Bedankt voor je bericht!